Gdzie wypełniamy wniosek Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności

Obecne czasy powodują, że założenie swojej działalności nie jest etapem, który wymaga od nas różnych wizyt w placówkach urzędowych i poświęcania wolnych chwil na mozolne załatwiania. Aktualnie nie ma w tym obszarze zbytecznej fatygi od strony przyszłego przedsiębiorcy. Tym, czego nam tylko trzeba to dostęp do internetu. Jeśli zatem mamy przed sobą komputer, wchodzimy na właściwą stronę, gdzie wypełniamy wniosek Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, a na koniec zatwierdzamy go przy udziale naszego certyfikowanego podpisu elektronicznego. Następne działanie to przesłanie formularza w wersji elektronicznej do jednego miejsca, z jakiego jest on przekazywany do urzędu skarbowego, ZUS lub KRUS, jak również Głównego Urzędu Statystycznego. Kiedy nie posiada się e-podpisu, zostaje potrzeba udania się do urzędu gminy, by tam bezpośrednio podpisać złożony formularz. W momencie, gdy wniosek zostanie zweryfikowany, nastąpi wpis do ewidencji. Chcąc uzyskać wiedzę obszerną, jak założyć firmę, na sporą ilość informacji trafimy w sieci. Istnieje wiele pomocnych źródeł w tym przedmiocie, a więc na pewno nie będziemy mieć z tym żadnego problemu. Poza tym, to tylko kilka kroków, a po ich wykonaniu staniemy się przedsiębiorcami.
Każdy, kto marzy o założeniu własnej działalności gospodarczej ma szansę to zrobić naprawdę bez trudności. Wystarczy tu dostęp do komputera i internetu, a więc nie jest obowiązkowe wychodzenie z własnego domu. Należy znaleźć w sieci oficjalną stronę, gdzie bezpłatnie można złożyć wniosek CEIDG i postępować tam zgodnie z zaleceniami. Online zatem mamy możliwość uzupełnienia formularza, gdzie wprowadzamy wszelkie dane niezbędne do otworzenia działalności. Całościowa rejestracja firmy przebiega rzeczywiście szybko i udaje się ją skończyć bez trudności. Oczywiście, zanim zasiądziemy przed elektronicznym wnioskiem, przyda się przygotować różne informacje, które okażą się nam tutaj potrzebne. Nie chodzi o podstawowe dane osobowe, które każdy z nas pamięta. Mogą nas natomiast zaskoczyć zakładki związane między innymi z ewidencją gospodarczą, gdzie trzeba opisywać dokładnie firmę. Do tego dochodzą jeszcze dane na potrzeby ZUS lub KRUS czy dokumentacja rachunkowa. Dobrze mieć przy sobie wszelkie formalności, by móc z nich korzystać, w razie potrzeby. Wysłanie wniosku bez dodatkowych działań będzie możliwe, gdy dysponujemy podpisem elektronicznym. W przeciwnym przypadku należy wybrać się do urzędu gminy, by podpisać się na wniosku odręcznie, do 7 dni po jego przekazaniu.